22 September 2009

Crincle cut Colorama


I recently bought a crincle cutter: this is a kind of knife with a crincled blade. It is used to cut pieces of soap in a nice shape. Of course I had to try it out immediately, so I cut a piece of my Colorama soap. And yes, I love it! You'll be seeing more of crincle-cut soapbars in the future!
Un paio di giorni fà ho comprato un "crincle cutter": è un tipo di coltello con la lama ondulata e si usa per tagliare il sapone. Ho dovuto provarlo subito ed ho tagliato un pezzetto del Colorama. Mi piace un sacco! Vedrete passare delle altre saponette tagliate cosi nel futuro!

14 September 2009

Colorama



This soap was a test soap for all the colours I have and a new attempt at swirling. The result is a very colourful soap. I've cut it in small pieces, so it can be used as a guest soap. It is made of palm oil, coconut oil, olive and sunflower oil and perfumed with Fresh Mango fragrance.
Questo sapone era un test per usare tutti i colori che ho in casa e per provare ancore uno 'swirl'. Il risultato è una saponetta multicolore. L'ho tagliato in pezzetti più piccoli, misura giusta per il bagno degli ospiti. Il sapone è fatto di olio di palma, cocco, oliva e girasole. Il profumo è "Fresh Mango".


Calendula


This soap is made of 50% olive oil, in which I have macerated pot marigold flower leaves. I have also added the marigold leaves to the soap, for a soft scrub. Pot marigold (Calendula officinalis) has anti-viral and anti-inflammatory properties and is long-known for it's capacity of healing the skin.
Questo sapone è fatto di 50% d'olio d'oliva, in cui ho macerato le foglie dei fiori di calendula. Ho anche aggiunto le foglioline al sapone, per uno scrub delicato. La calendula (Calendula Officinalis)
ha proprietà anti-virale ed anti-infiammatori ed è conosciuto da tempi antichi per la sua capacità di guarire problemi di pelle.